Wycieczka śladami Jana Pawła II

9 – 13 sierpnia 2010r. wycieczka śladami Jana Pawła II.

Trasa:  Ojców – Kraków –Wieliczka – Biały Dunajec -  Zakopane – Dolina Kościeliska – Gubałówka – RABKOLAND – Kalwaria Zebrzydowska – Wadowice – Oświęcim.

W poniedziałek, 9 sierpnia 2010r. o godz. 5.30 zebraliśmy się na dworcu PKS w Zambrowie, skąd czekała nas kilkugodzinna jazda do Ojcowa. Tu zwiedziliśmy Grotę Łokietka . Po pysznym obiedzie pojechaliśmy do Krakowa, gdzie na godz. 18.30 mieliśmy zarezerwowane wejście na 1 godz. do Parku Wodnego. Zabawa była wyśmienita – ale…za krótka. Po basenie pojechaliśmy na nocleg do pensjonatu w Łagiewnikach.

Wtorek powitał nas piękną pogodą. O godz. 8.15 byliśmy umówieni z  siostrą zakonną , która towarzyszyła nam podczas zwiedzania Sanktuarium.  Siostra zaprowadziła nas do kaplicy, gdzie znajdują się relikwie św. Faustyny. Z kaplicy przeszliśmy do wieży, gdzie windą wjechaliśmy na taras widokowy. Do Łagiewnik przyjechała po nas pani przewodnik z Krakowa i już razem pojechaliśmy zwiedzać to urocze miasto. W planie mieliśmy: Pomnik Grunwaldzki – Barbakan – Bramę Floriańską – Sukiennice – Stary Rynek – Kurię – dziedziniec UJ – Kościół Mariacki – Wawel/ Katedra – wejście do Dzwonu Zygmunta – Groby Królewskie oraz dziedziniec/. Podczas zwiedzania grobów królewskich na Wawelu zatrzymaliśmy się przed sarkofagiem z ciałami pary prezydenckiej: Marii i Lecha Kaczyńskich. Z pięknego Krakowa udaliśmy się do Wieliczki, gdzie zwiedziliśmy kopalnię soli. To co zobaczyliśmy, przerosło naszą wyobraźnię. Teraz czekała nas długa podróż do Białego Dunajca, gdzie mieliśmy zarezerwowany nocleg i ciepłą kolację.

W środę o godz. 8.00 wyjechaliśmy do Zakopanego. Z parkingu w KIRACH ruszyliśmy Dolina Kościeliską do Jaskini Mroźnej. Wędrówka przez jaskinię  była trochę uciążliwa: wąskie przejścia, mokra powierzchnia, kapiąca ze skał woda. Ale warto było. Wracając z Doliny Kościeliskiej zajechaliśmy do pięknego góralskiego kościółka na Krzeptówkach, a potem kolejką linową wjechaliśmy na Gubałówkę. Po zjeździe z Gubałówki zrobiliśmy zakupy na góralskim targu. Było w czym wybierać i trudno było się zdecydować, co kupić.

W czwartek po śniadaniu pojechaliśmy do Rabki Zdroju. Tu zwiedziliśmy modrzewiowy kościół wzniesiony w latach 1600 – 1606, jeden z najcenniejszych zabytków drewnianej architektury sakralnej. Z muzeum udaliśmy się do Parku Rozrywki RABKOLAND, gdzie doskonale wszyscy się bawiliśmy. Z RABKOLANDU  pojechaliśmy do Sanktuarium Pasyjno – Misyjnego w Kalwarii Zebrzydowskiej. Kolejnym etapem naszej wycieczki były Wadowice, miasto, w którym urodził się Karol Wojtyła. W Wadowicach odwiedziliśmy Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II, znajdujące się w samym rynku.

Po noclegu w Wadowicach w piątek  o 7.30 pojechaliśmy do Oświęcimia, aby zwiedzić Państwowe Muzeum Auschwitz – Birkenau. Wizyta w muzeum dla wielu z nas była niesamowitym przeżyciem. Z Oświęcimia udaliśmy się w drogę powrotną do domów. Po trasie nie mogło zabraknąć wizyty w Mc Donaldzie,  w którym to zagościliśmy w Częstochowie. Stamtąd ruszyliśmy już prosto do Zambrowa. Na dworcu PKS czekali na  nas stęsknieni rodzice. Ponieważ zbierało się na burzę, szybciutko musieliśmy się pożegnać. Wycieczka wszystkim bardzo się spodobała.